Իրանը պատրաստվում է հակահարված տալ Միացյալ Նահանգներին Մերձավոր Արևելքում՝ հաղորդել է Իսլամական հեղափոխության պահապանների կորպուսի Telegram ալիքը։ Ավելի վաղ հաղորդվել էր, որ «ամերիկացիները սխալ հաշվարկներ են արել», քանի որ Իրանը նախկինում տարհանել էր բոլոր նյութերը երեք միջուկային օբյեկտներից, որոնք հարված էին ստացել ԱՄՆ-ի կողմից։               
 

«Ասես ինձ փոխանցվել է սերը այն ամենի նկատմամբ, որ սիրում էր Էդմոնդը»

«Ասես ինձ փոխանցվել է սերը այն ամենի նկատմամբ, որ սիրում էր Էդմոնդը»
07.10.2016 | 08:52

«Իրատեսի» հյուրը դերասանուհի, ՀՀ վաստակավոր արտիստ ԼԱՈՒՐԱ ԳԵՎՈՐԳՅԱՆՆ է: Մեր զրույցը Քեոսայանների ՈՒշիի ամառանոցում ձգվեց սովորականից ավելի երկար: Հավանաբար բնությունն ու հատկապես պտուղներով ծանրաբեռ խնձորենին էին տրամադրում չկտրել խոսակցության ձգվող-երկարող թելը:

(սկիզբը` այստեղ)

«ԷԴԻԿԸ ՄԻՇՏ ՀԱՂԹԱՀԱՐԵԼՈՒ ՃԱՆԱՊԱՐՀՈՎ Է ԳՆԱՑԵԼ ԵՎ ԱՅԴ ԲԵՌԸ ԴՐԵԼ Է ԻՐ ՏՂԱՆԵՐԻ ՎՐԱ»


-Տիկին Լաուրա, Ձեր որդիների՝ Դավթի, Տիգրանի կայացման ճանապարհին Էդմոնդ Քեոսայանի որդին լինելու հանգամանքը ինչ-որ բան նշանակե՞լ է, ինչ-որ պարարտ հող նախապատրաստե՞լ է:
-Վա՜յ, դա միայն խանգարել է: Երբ Տիգրանն առաջին տարին ընդունվում էր Կինոյի բարձրագույն դպրոց, մի խայտառակ ֆելիետոն տպագրվեց՝ «կՈտՈ Չվպ ՍՏվՍցՐրՈ» վերնագրով: Ես չեմ հիշում մեր մեծ կինեմատոգրաֆիստներից մեկին, որի որդին այդ բուհում չի սովորել: Բայց չգիտես ինչու, միայն տեսան Էդմոնդի տղային: Երբ երկրորդ տարին պիտի գնար ընդունելության, ես փորձում էի հետ պահել, նոր խայտառակ պատմության առիթ չդառնալ: Նա պնդեց, ասաց, որ պիտի ընդունվի: Եվ հիմա հասկանում եմ, որ ճիշտն ինքն էր: Քեոսայան ազգանունը միշտ խանգարում էր: Էդիկը միշտ հաղթահարելու ճանապարհով է գնացել: Ամբողջ կյանքում: Եվ այդ բեռը դրել է իր տղաների վրա:
-Իսկ հայ լինելու հանգամանքը չի՞ խանգարում Ձեր որդիներին՝ ռուսական միջավայրում իրենց գործունեությունը ծավալելիս:
-Տիգրանի դեպքում դա այնքան էլ չեմ զգում, բայց, այնուամենայնիվ, ինչ-որ խոչընդոտ կա: Այնտեղ դու իրենցից մի քանի գլուխ պիտի բարձր լինես, որ քեզ հետ հաշվի նստեն, թողնեն՝ մի բան անես:


«ԷԴԻԿԻՑ ՀԵՏՈ ԵՍ ԱՅԼԵՎՍ ՉԷԻ ԿԱՐՈՂ ՆԿԱՐՎԵԼ ՖԻԼՄՈՒՄ, ԹԵԵՎ ՏԻԳՐԱՆՆ ԻՆՁ ՄԻ ՔԱՆԻ ԱՆԳԱՄ ՆՄԱՆ ԲԱՆ ԱՌԱՋԱՐԿԵԼ Է»


-Դուք հիմա էլ կարող եք նկարվել, դերեր ունենալ ֆիլմերում: Չե՞ք մտածում այդ մասին:
-Ո՛չ, Էդիկից հետո ես այլևս չէի կարող նկարվել ֆիլմում, թեև Տիգրանն ինձ մի քանի անգամ նման բան առաջարկել է: Ես շատ ծանր եմ տարել Էդիկի մահը: Շա՜տ դժվար մարդ էր, շա՜տ, անտանելի. կենցաղում, բնավորությամբ, ամեն հարցում: Բայց և հումորի այնպիսի՜ զգացողություն ուներ, որ նրա կողքին հնարավոր չէր տխրել: Այս իմաստով Տիգրանս նրան շատ նման է, բայց երբ հարցնում է. «Ես պապային նման չե՞մ, ինչ է»: Ասում եմ. «Նման ես, բայց պապային չես հասնում»: Նեղանում է: Իսկ ես առհասարակ խիստ եմ դատում:

«ԱՅՆ, ԻՆՉ ՆԱ ԱՆՈՒՄ ԷՐ, ՈՒ ԻՆՁ ԴՈՒՐ ՉԷՐ ԳԱԼԻՍ, ՀԻՄԱ ԵՍ ՆՈՒՅՆՈՒԹՅԱՄԲ ԿՐԿՆՈՒՄ ԵՄ»


-Կարելի՞ է ասել, որ Ձեր գործնական շփումները կինեմատոգրաֆի հետ ավարտվել են Էդմոնդ Քեոսայանի հեռանալուց հետո:
-Ես ավարտված համարեցի: ՈՒ եկա գյուղ՝ ՈՒշի, որը տանել չէի կարողանում, երբ կար Էդիկը: Ասես ինձ փոխանցվել է սերը այն ամենի նկատմամբ, որ սիրում էր ինքը: Հիմա այնպես եմ կապվել, որ տարվա մեծ մասն ապրում եմ այստեղ, չեմ ուզում գնալ Երևանի իմ տունը: Մոսկվա գնալ ընդհանրապես չեմ ուզում: Նա մահացավ ապրիլին, և որովհետև նրան շատ էին սիրում գյուղացիները, ես ամռանը եկա այստեղ, որ գյուղացիներին Էդիկի հոգեհացը տամ: Մտածում էի, որ այդ արարողությունը կանեմ ու կգնամ: Բայց եկա ու մնացի, որովհետև այս ամբողջ այգին ինքն է տնկել, տունն ինքն է կառուցել, և այստեղ ամեն բան իրեն է հիշեցնում: Մնացի ու մնացի: Մտածում եմ՝ ինքը գնաց ու իր բոլոր ցանկությունները, բոլոր սովորությունները, անգամ հիվանդությունները թողեց ինձ: Այն, ինչ նա անում էր, ու ինձ դուր չէր գալիս, հիմա ես նույնությամբ կրկնում եմ:
-Դա էլ սիրո արտահայտության մի ձև է:
-Երևի՜, երևի՜: Ես այնքան էլ մեծ չէի, որ կորցրի նրան: Բայց ինձ համար այլևս ոչինչ հետաքրքիր չէր:


«ՀԻՍՈՒՆ ՏԱՐԻ ԱՊՐՈՒՄ ԵՄ ՄՈՍԿՎԱՅՈՒՄ, ԲԱՅՑ ԱՅԴՊԵՍ ԷԼ ՉԵՄ ԿԱՐՈՂԱՆՈՒՄ ԸՆԴՈՒՆԵԼ ՈՒ ՍԻՐԵԼ ԱՅԴ ՔԱՂԱՔԸ»


-Մոսկվան Ձեզ համար դարձե՞լ է Ձեր քաղաքը, թե՞ խորթության զգացողությունն այժմ էլ շարունակվում է:
-Ես հիսուն տարի ապրում եմ Մոսկվայում, բայց այդպես էլ չեմ կարողանում ընդունել ու սիրել այդ քաղաքը՝ ի տարբերություն իմ տղաների: Նրանք չեն կարողանում հարմարվել փոքր քաղաքներին: Գալիս են այստեղ, սիրում են Հայաստանը, բայց երեք-չորս օր անց սկսում են ձանձրանալ, անելիք չեն գտնում: Նրանք մեգապոլիսի մարդիկ են: Իսկ ես միշտ սիրել եմ փոքր քաղաքներ: Երևանն էլ հիմա մեծացել է ու ինձ շատ չի գրավում, դրա համար էլ հիմնականում ՈՒշիում եմ լինում: Ինձ համար Երևանը փոքր կենտրոնն էր: Մենք ապրում էինք Բայրոնի փողոցում: Հիմա տունս Թումանյան փողոցում է: Իմ Երևանն այդ փոքրիկ տարածքն էր: Ես մինչև հիմա էլ Երևանի ծայրամասերին ծանոթ չեմ: Մի ֆիլմում էի նկարվում, կոչվում էր «Լեգենդ ծաղրածուի մասին»: Կոնդում էին արվում նկարահանումները: Կոնդը կենտրոն է, չէ՞: Բայց ես առաջին անգամ էի այնտեղ լինում ու զարմացած էի. դա մի մեծ գյուղի չափ էր, հսկայական մի տարածք, որը ես՝ Երևանում ապրած-մեծացած մարդս, երբեք չէի տեսել:
-Ի՞նչ տպավորություն ունեք Ռուսաստանում ապրող հայերից, նրանք հարմարվա՞ծ են օտար միջավայրին, թե՞ Ձեզ նման են, չհարմարված:
-Դե՜, ես շփվում եմ կայացած հայերի հետ, նրանք իրենց շատ լավ են զգում: Մեր նախկին կուսակցական աշխատողները խորհրդային կարգերից հետո թողեցին Հայաստանն ու անմիջապես տեղափոխվեցին Մոսկվա: Շատ արագ տեղավորվեցին լավագույն հիմնարկություններում, և հիմա նրանց բոլորի երեխաները լավ գործի են, բարեհաջող դասավորել են իրենց կյանքը, հրաշալի ապրում են: Իսկ ես այդպես էլ չեմ հարմարվում այդ քաղաքին: Երբեք չեմ սիրել Մոսկվայում ոտքով քայլել, զբոսնել: Հիշում եմ, երբ երեխաների համար պետք էր լինում ինչ-որ բաներ գնել, ու ես ստիպված գնում էի «Մանկական աշխարհ» հանրախանութ, դա ինձ համար իսկական աղետ էր: Սիրում եմ փոքրիկ քաղաքներ, որ կարողանամ ուզածս տեղը ոտքով գնալ:


«ԻՆՁ ՃԱՆԱՉԵԼ ԵՆ ՈՐՊԵՍ ԷԴՄՈՆԴ ԳԱՐԵԳԻՆՈՎԻՉԻ ԿԻՆ. ՎԵ՛ՐՋ»


-Փոքրիկ տարածքում մեկ-երկու դերակատարումը բավական է ճանաչված լինելու համար: Վստահ եմ, որ Հայաստանում Ձեզ բոլորն են ճանաչում: Իսկ Մոսկվայում սովորական մարդիկ Ձեզ ճանաչո՞ւմ են:
-Չէ՜, չէ:
-Դա մեգապոլիսին բնորոշ չէ՞:
-Բնորոշ չէ: Ես քեզ մի էպիզոդ պատմեմ, որ հասկանաս: Էդիկը «նեվիեզդնոյ» էր, չգիտես ինչու: Եվ երբ նրա ֆիլմերը ցուցադրվում էին արտասահմանում, երբեմն նրա փոխարեն ինձ էին ուղարկում: «Երբ գալիս է սեպտեմբերը» ֆիլմի ցուցադրության առթիվ դեկտեմբերի վերջին գնացել էի Եմեն: Վերադարձա ու պիտի գայի Հայաստան՝ Նոր տարին այստեղ՝ ընտանիքիս հետ նշելու (Էդմոնդն ու երեխաներն արդեն այստեղ էին¤: Անսպասելի զանգահարեցին Պետկինոյից և ասացին, թե հունվարի 4-ին պիտի մեկնեմ Հնդկաստան՝ որպես պատվիրակության անդամ: Իմ մասնակցությամբ ֆիլմ չէր տարվում, հարցնում եմ. «Ինչո՞ւ եք ինձ ուղարկում, եթե իմ դերակատարումներից այնտեղ չեն ցուցադրվելու, ինձ այնտեղ ո՞վ է ճանաչում, ես համարյա ռուս դերասանուհի չեմ»: ԿԳԲ-ական այդ պաշտոնյան՝ զարմացած, որովհետև առաջին անգամ էր տեսնում արտասահմանյան ուղևորությունից հրաժարվող մեկին, ասում է. «Ի՞նչ է, կարծում եք մեր ռուս դերասանուհիների՞ն են Հնդկաստանում ճանաչում»: Այսինքն՝ այնտեղի դերասանուհիներին էլ առանձնապես չէին ճանաչում: Իհարկե, 60-70-ականներին դերասանուհիներն այնքան շատ չէին, և իսկապես խոշոր դերասանուհիներին ճանաչում էին: Բայց հետագայում այնքան շատացան, որ դժվար էր բոլորին ճանաչել: Ինձ ճանաչել են որպես Էդմոնդ Գարեգինովիչի կին: Վե՛րջ:

«ԹՈՌՆԵՐԻՑՍ ՄԵԿԸ՝ ԼԱՈՒՐԱ ՔԵՈՍԱՅԱՆԸ, ԴԵՐԱՍԱՆՈՒՀԻ Է, ՄՅՈՒՍՆԵՐԸ ՀԱՆՐԱՅԻՆ ՄԱՐԴԻԿ ՉԵՆ»


-Խոսենք Քեոսայանների երրորդ սերնդի՝ Ձեր թոռների մասին:
-Թոռներիցս մեկը՝ Լաուրա Քեոսայանը, դերասանուհի է: Նա Դավթի դուստրն է: Մյուսները հանրային մարդիկ չեն: Լաուրան ավարտեց «МГИМО»-ն: Դիպլոմը բերեց տուն և ասաց, որ սովորել է միայն նրա համար, որ իր ընդունակությունների հարցում ոչ ոք կասկածներ չունենա: Իսկ նրա ցանկությունը դերասանուհի դառնալն է: Ընդունվեց Շչուկինի անվան թատերական ինստիտուտ: Հայրն ընդհանրապես տեղյակ չէր նրա այդ մտադրության մասին, ես դեմ էի, շատ խոսեցի, փորձեցի հետ պահել: Բայց դիմեց, ընդունվեց: Եվ նրա խաղը «Ջունա» սերիալում ինձ շատ դուր է գալիս: Իսկական Էդմոնդն է. ոչ այնքան իր հորը, որքան պապին ու հորեղբորն է նման: Ես իմ հոգևոր պահանջմունքները հիմա բավարարում եմ երեխաներիս ստեղծագործական ընթացքին հետևելով, նրանց հետ շփվելով, նրանց իրականությամբ ապրելով: Ես նրանց կյանքում ունեմ գործնական մասնակցություն:
-Որդիները բնավորությամբ նմա՞ն են Էդմոնդ Քեոսայանին:
-Դավիթը շատ ըմբոստ է: Այդպիսին էր դեռ դպրոցից և ինստիտուտից: Ժուռնալիստիկայի ֆակուլտետի 3-րդ կուրսում սովորելիս հայտարարեց, թե դուրս է գալիս ինստիտուտից: «Ես հասկացա, որ ամբողջ կյանքում սուտ պիտի խոսեմ, չեմ ուզում սովորել էդ մասնագիտությունը»,- ասում էր վրդովված: Մի կերպ ենք համոզել-խնդրել, որ չընդհատի ուսումը: Շարունակեց, ավարտեց, անցավ աշխատանքի, բայց միշտ ինչ-որ մեկի հետ պիտի կոնֆլիկտի մեջ լինի, ինչ-որ բանի պիտի հակադրվի: Նրա ըմբոստությունն իրեն խանգարում է: Տիգրանն այդպիսին չէ, դիվանագետ է: Մենք Դավթին պատերազմի հրձիգ էինք կոչում: Էդիկի մեջ էլ կար այդ անհանդուրժողականությունը: Նա երեք կուսակցական նկատողություն ուներ, չորրորդի դեպքում արդեն հեռացնում էին կուսակցությունից, որը լուրջ խնդիր էր: Անվերջ վեճեր էր ունենում գեղխորհրդի հետ, երբեմն կոպտում-վիրավորում էր: Այնպես որ, նրա հանդուրժողականությունը միայն 37 թվի հետ կապված էր դրսևորվում, թե չէ ինքն էլ էր ինչ-որ տեղ պատերազմի հրձիգ:


Զրույցը վարեց
Կարինե ՌԱՖԱՅԵԼՅԱՆԸ

Դիտվել է՝ 2002

Հեղինակի նյութեր

Մեկնաբանություններ